TRT Kent Radyo'da 99.1 fm bandında yayındayım. "İzmir 'de Eğitim Dinamikleri" sizlerle...Bekliyorum:)
26 Haziran 2015 Cuma
Etkili Mesleki Gelişim Nasıl Olur?
Etkili Mesleki Gelişim Programları Nasıl Olmalıdır?
Okulların ve öğretmenlerin asıl varlık sebebi öğrenci öğrenmesini arttırmak olduğuna göre işe buradan başlamakta yarar var. Öğretmenlerin mesleki gelişimini planlarken ilk olarak öğrenci öğrenmesinde neler elde etmek istediğimize karar vermeli, bunların elde edilebilmesi için sınıf içi uygulamaların neler olması gerektiğini belirlemeliyiz.
Sınıf içinde öğretmen ne yapmalı ki öğrencilerde istediğimiz başarıyı elde edebilelim? Bu durumda öğretmenlerin mevcut uygulamalarının neler olduğunu bilmemize ve bu uygulamalarla amaçlanan arasındaki farkı belirlememiz gerekmektedir. Öğretmenlerden belirlenen bu fark doğrultusunda sınıf içi uygulamalarında değişiklik yapmalarını isteyeceğiz.
Peki, öğretmenlerin istediğimiz sınıf için etkinliklerini destekleyecek okul kültürünün özellikleri neler olmalıdır? Bu da mesleki gelişimin planlanmasında dikkat edilmesi gereken üçüncü adımdır. Okul kültürü, buna örgüt kültürü de diyebiliriz, amaçlanan değişimin sağlanmasındakilit role sahiptir. Bazen öğretmen değişmek ister, okul kültürü değişimi engeller, bazen okul kültürü değişmektedir ama öğretmen değişimi engeller durumdadır. Her ikisinin de değişimi istemesi ve desteklemesi gerekir. Öğretmenlerin değişime ikna olmaları için yapabileceklerini görmeleri, en önemlisi değişimin öğrenci başarısını arttıracağına ikna olmaları gerekir. Okul kültürünün değişimi desteklemesi için olması gereken özellikler şu şekilde özetlenebilir:
Okul yönetiminin değişimi takip etmesi ve desteklemesi,
Meslektaşlar arasında değişim kültürünün oluşması ve paylaşım
Değişimi uygulayan ve uygulamayan arasında ayrımın gözetilmesi
Değişim için gerekli kaynakların sunulması
Mesleki gelişim programları planlanırken dikkate alınması gereken dördüncü nokta, öğretmenlerden beklediğimiz sınıf içi uygulamalar için, öğretmenlerin hangi bilgi ve becerileri kazanmaları gerekmektedir. Sınıf içi uygulamaların değişmesi için öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi ve beceriler gerekli eğitimlerle öğretmenlere kazandırılmalıdır.
Son olarak da öğretmenlerin gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları için verilmesi gereken eğitim planlanmalı, eğitim ortamları hazırlanmalıdır. Yetişkin eğitimlerinde eğitim ortamları ve sunulan olanaklar oldukça önemlidir. Örneğin eğitim alınan ortamın ısısı, çay kahve olanaklarına erişim, gibi temel ihtiyaçlara yönelik özellikler yetişkin eğitiminde de oldukça önemlidir.
Yukarıda belirttiğimiz adımlarla planlanan mesleki gelişim programları tersten izlenecek yolla değerlendirilmelidir. Mesleki gelişim programlarına yönelik bir çok değerlendirme modeli bulunmaktadır
Ege Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D. Yardımcı Doçent Doktor Öner Uslu ile TRT Kent Radyo 99.1 de yayınlanan programımdan bir bölüm aktardım... Kendisine çok teşekkür ediyorum.
Etiketler:
99.1,
Ege Üniversitesi,
Eğitim programları ve öğretim A.B.D.,
Gülay Altınbaş,
İzmir'de Eğitim Dinamikleri,
Mesleki Gelişim,
Öğretmenlerin mesleki gelişimi,
TRT Kent Radyo,
TRT Kent Radyo İzmir,
TRT Kent Radyo İzmir Gülay Altınbaş,
Yardımcı doçent dr. Öner Uslu
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder